FANDOM

Bella(3).png

Bella Cullen

Imię i Nazwisko - Isabella Marie Swan Cullen, woli formę "Bella"

Data urodzenia - 13 września 1987 roku

Data przemiany - 11 wrzesnia 2006 roku, w wieku 18 lat

Źródło przemiany - Edward Cullen

Miejsce pochodzenia - Forks w stanie Waszyngton

Kolor włosów - brąz

Kolor oczu - piwne (ludzkie), czerwone (jako nowo narodzony wampir), lecz później będzie miała złote/czarne

Wzrost - 163 cm

Wygląd - Bella ma ciemne, długie, gęste i proste włosy. Ma szerokie czoło z wdowim szpicem, wąską żuchwę z lekko szpiczastym podbródkiem, duże, szeroko rozstawione oczy, wyraźnie zarysowane kości policzkowe i wąski nos. Jej usta są trochę nieproporcjonalne - zbyt szerokie przy tak wąskiej twarzy. Brwi ma ciemniejsze od włosów i raczej proste niż łukowate. Jest szczupła, lecz nieumięsniona. Jako człowiek Bella miała jasną karnację i czekoladowobrązowe oczy. Jako wampir jest jeszcze bledsza, a jej oczy są jaskrawoczerwone. Zmienią kolor na złote lub czarne, kiedy resztki ludzkiej krwi opuszczą jej organizm. Rysy Belli uwydatniły się i udoskonaliły po przemianie.

Nadprzyrodzone zdolnosci - Umysł Belli jej nieprzenikniony; nikt nie może czytać jej myśli, chyba że na to pozwoli. Może chronić się przed wszelkimi atakami psychicznymi, uczy się również obejmować tą ochroną innych.

Wykształcenie/Zawód - Jest absolwentką liceum w Forks. Jako człowiek pracowała na pół etatu w sklepie sportowym Newtonów - Newton's Olympic Outfitters.

Zainteresowania - Bella lubi czytać, szczególnie klasykę literatury, oraz słuchać muzyki.

Pojazdy - Furgonetka-Czerwony Chevrolet, Motocykl Honda z lat 60, Mercedes Guardian-rocznik 2006, oraz czerwone Ferrari F430

Realacje w rodzinie/grupie - Jest żoną Edwarda Cullena. Renesmee Cullen jest jej córką. Jej ojcem jest Charlie Swan. Jej matka, Renee, wyszła za mąż za Phila Dwyera, który jest ojczymem Belli. Carlisle i Esme Cullenowie są dla Belli teściami, a Alice Cullen, Rosalie Hale, Emmett Cullen i Jasper Hale są dla niej szwagierkami i szwagrami.

HistoriaEdytuj

Isabella "Bella" Swan urodziła się w Forks w stanie Waszyngton, Jej rodzice, Renee i Charlie, rozwiedli się, kiedy była jeszcze niemowlęciem. Bella mieszkała z matką. Dorastała głównie w Riverside w Kalifornii oraz Phoenix w Arizonie. Do roku 2002 odwiedzała ojca w Forks co roku w wakacje. Spędzała z nim wówczas miesiąc. Klimat w Forks nie odpowiadał jej jednak i kiedy była nieco starsza, prosiła, żeby to Charlie przyjeżdżał do niej do Kalifornii na parę tygodni w lecie.

Bella nie pasowała do swoich rówieśników w Kalifornii ani w Arizonie. Zawsze wydawało jej się, że jest z innej bajki - miała wrażenie, że nawet matka, najbliższa jej osoba, nie do końca ją rozumie. Renee była ekstrawertyczką, osobą bardzo niepraktyczną i roztargnioną, uwielbiała znajdować sobie coraz to nowe zainteresowania. Z koniecznosci Bella stała się jej przeciwieństwem. Bardzo wcześnie przejęła większość obowiązków domowych. Kiedy nie zajmowała się dorosłymi sprawami, wolała spokojną rozrywkę, głównie czytanie, między innymi dlatego, że była bardzo niezdarna. Wrodzona odpowiedzialność Belli przejawiała się również w nauce - Bella była piątkową uczennicą. Zamierzała zdobyć dyplom na jakiejś, a potem chciała zostać nauczycielką, jak jej matka. Praca Renee była jedyną rzeczą, którą Bella naprawdę u niej podziwiała. Wolała jednak uczyć w szkole średniej.

Kiedy Renee zakochała się i wyszła za mąż za zawodowego beseballistę Phila Dwyera, Bella postanowiła przeprowadzić się do ojca do Forks, żeby Renee mogła swobodnie podróźować z nowym mężem podczas sezonu baseballowego. Bella przybyła do Forks w styczniu w 2005 roku, aby skończyć szkołę srednią w tym samym miescie, w którym się urodziła. Pierszego dnia w nowej szkole poznała Edwarda Cullena.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki