FANDOM

Edward(19)

Edward Cullen

Imię i Nazwisko - Edward Anthony Masen Cullen

Data urodzenia - 20 czerwca 1901 roku

Data przemiany - 1918 rok, w wieku 17 lat

Źródło przemiany - Carlisle Cullen

Miejsce pochodzenia - Chicago w stie Illinoanis

Kolor włosów - brąz

Kolor oczu - zielone (ludzkie), złote/czarne (wampirze)

Wzrost - 189 cm

Wygląd - Edward jest szczupły, lecz umięsniony. Ma rozczochrane brązowe włosy i chłopięcy wygląd.

Nadprzyrodzone zdolnosci - Edward potrafi czytać w myślach tych, którzy znajdują się w pobliżu, z wyjątkiem myśli Belli Cullen.

Wykształcenie/Zawód - Ma dwa dyplomy z medycyny, ale nigdy nie pracował jako lekarz. Ukończył również studia na wydziałach literatury, matematyki, prawa, inżynierii mechanicznej, na kilku filologiach, historii sztuki oraz międzynarodowego biznesu. Edward ma dom rodzinny w Chicago i mniej więcej co pięćdziesiąt lat "dziedziczy" go na nowo, sam po sobie.

Zainteresowania - Uwielbia muzykę - gra na różnych instrumentach, śpiewa i posiada sporą kolekcję płyt winylowych i kompaktowych. Zbiera również samochody.

Pojazdy - Srebrne Volvo S60R oraz Srebrny Aston Martin V12 Vanquish.

Relacje w rodzinie/grupie - Jest mężem Belli Cullen i ojcem Renesmee Cullen. Urodził się jako syn Edwarda Masena i Elizabeth Masen, w tej chwili jest "adoptowanym" synem Carlisle'a i Esme Cullenów. Uważa się za brata Alice i Emmetta Cullenów oraz Rosalie i Jaspera Hale'ów.

HistoriaEdytuj

Edward przyszedł na swiat jako syn Edwarda i Elizabeth Masenów 20 czerwca 1901 roku. Był ich jedynym dzieckiem. Jego ojciec, wzięty prawnik, posyłał Edwarda do prywatnej szkoły. Jednak choć pod względem finansowym chłopcu niczego nie brakowało, to emocjonalnie nigdy nie był blisko z ojcem, który często wyjeżdżał w sprawach służbowych. Nieobecnosć ojca łagodziła czułość matki, z którą Edward był bardzo związany. Był jej oczkiem w głowie.

Edwardowi nauka szła doskonale, a do tego okazał się znakomitym pianistą. Nieco później zaczął mysleć o karierze wojskowej. Kiedy był nastolatkiem, wybuchła I wojna swiatowa. Edward marzył, że któregos dnia stanie na polu bitwy. Jego matka nade wszystko obawiała się, że straci syna na wojnie. Co noc modliła się, żeby wojna się skończyła, zanim Edward skończy osiemnaście lat, ponieważ do armii przyjmowano tylko dorosłych mężczyzn.

Dziewięć miesięcy przed osiemnastymi urodzinami Edwarda w Chicago wybuchła epidemia hiszpanki. Cała rodzina Masenów padła ofiarą choroby. W ciężkim stanie trafili do szpitala, gdzie pracował doktor Carlisle Cullen. Ojciec Edwarda szybko przegrał walkę z grypą. Jego matka zaś, obawiając się o życie syna, na łożu śmierci błagała doktora Cullena, żeby go uratował. Jakims cudem domysliła się, że doktor na nadprzyrodzoną moc, zdolną uratować Edwarda od smierci.

Carlisle'a wzruszyła prosba Elizabeth Masen, a ponieważ już wszesniej poważnie rozważał stworzenie sobie towarzysza, jeszcze tej samej nocy zabrał Edwarda do swojego domu. Tam własnie Edward stał się pierszym człowiekiem, którego Carlisle zmienił w wampira.

Edward bardzo się przywiązał do Carlisle'a, który stał się dla niego przybranym ojcem. Chłopiec obdarzył Carlisle'a miłoscią i zaufaniem, jakimi nie darzył nawet własnego ojca. To Carlisle jako pierwszy spostrzegł, że Edward potrafi czytać w myslach - zauważył, że chłopak odpowiada na pytania, które nie zostały zadane na głos. Edward od zawsze miał dar rozszyfrowywania innych ludzi. Po przemianie dar ten rozwinął się w prawdziwie nadprzyrodzoną umiejętnosć.

Nowa rodzina Edwarda zyskała kolejnego członka, kiedy Carlisle przemienił Esme, pragnąc uratować jej życie po próbie samobójczej. Edward był wciąż na tyle młody, że potrzebował matczynej troski, a Esme potrafiła go nią otoczyć. Edward pokochał swych nowych rodziców, jednak - choć szanował ideały Carlisle'a i cenił delikatnosć i czułosć Esme - wciąż kwestionował sam fakt bycia wampirem.

Po prawie dziesięciu latach życia z Carlisle'em Edward postanowił opuscić przybranych rodziców i wypróbować inny styl wampirzego życia. Zaczął pić ludzką krew zamiast zwierzęcej. W swoim mniemaniu wcale nie stał się złoczyńcą, lecz raczej strażnikiem, korzystał bowiem ze swojego talentu do czytania cudzych myśli i za cel zawsze obierał przestępców - morderców, gwałcicieli, bandytów, pedofilów i podobne szumowiny. Jego pierwszą ofiarą stał się Charles Evenson, agresywny i brutalny były mąż Esme. Koniec końców jednak Edward nie potrafił zaakceptować tego, że miom szlachetnych pobudek odbiera ludziom życie, i w 1931 roku wrócił do domu Carlisle'a i Esme oraz ich stylu życia.

Z odczytanych mysli i podsłuchanych rozmów Edward wywnioskował, że Carlisle i Esme martwią się, że ich przybrany syn nie ma partnerki. Kiedy Carlisle w 1933 roku przemienił Rosalie Hale i przyjął do rodziny, Edward zdał sobie sprawę, że rodzice liczą, iż stanie się ona jego towarzyszką. Rosalie była prawdziwą pięknoscią, jednak Edwarda zniechęcał jej płytki umysł i egoizm. Uczucie było zresztą odwzajemnione. Rosalie i Edward zawsze traktowali się jak rodzeństwo i nie zawsze dobrze się dogadywali.

Podczas pobytu rodziny Cullenów na Alasce Edward miał kolejną szansę znalezienia partnerki. Tym razem mogła nią być Tanya, przywódczyni grupy z Denali, również "wegetarianka". Choć Tanya była wyraźnie zainteresowana Edwardem, on nie odwzajemnił jej uczucia. Dopiero kiedy Cullenowie wrócili do Forks w 2003 roku, ktoś po raz pierszy przyciągnął uwagę Edwarda. Pewnego dnia spotkał ludzką dziewczynę, Bellę Swan. Bella wyraźnie różniła się od wszystkich znanych mu dotąd osób, głównie z dwóch niemożliwych do przeoczenia powodów. Po pierwsze, jej krew "śpiewała" do Edwarda tak, jak niczyja inna; a po drugie nie spotkał istoty, której mysli nie umiałby odczytać - Bella była pierwsza i jedyna.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki